سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Planting palm tree at a depth of 40 meters of the ocean/2

کاشت نخل وحدت درعمق40متری خلیج فارس

سوالات قواعد فقه 1

جزا اختصاصی 1 جزوه استاد

جزوه مدنی 7
 نون دل پاک
درباره وبلاگ

دیگر امکانات


بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 59314


استخاره آنلاین با قرآن کریم


دانشنامه مهدویت

مجله نایت پلاس

 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
پیوندهای وبگاه
موضوعات
آرشیو مطالب
تاریخ ظهور
+ نویسنده nun delpak در یکشنبه 94/1/16 |

 

ظهور

 

ابتد با موضوع تاریخ ظهور آغاز می کنیم . 

مسلما اگر خود حضرت ( وچه بسا یاوران حقیقی او ) اراده کنند ، لا اقل به صورت اجمالی دسترسی به آن علم (وقت ظهور) برایشان محال نمی باشد .

نکته : ظهور نیز یک اجل و زمان حتمی دارد و یک اجل مسمی ؛ که اعمال و دعای ما در تقدیم و تاخیر ظهور تاثیر دارد .

.....................................

                                                                                

 

به هر حال تاریخ ظهور را (دقیق) برای ما معین نکرده اند تا غیبت او ، امتحانی برای مسلمانان و غربال صابرین و صادقین و مومنین باشد . و بالاخص برای حفظ جان مبارک حضرت و عدم برنامه ریزی دشمن برای مقابله  همه جانبه با ایشان و برنامه های او ؛ و ایجاد زمینه برای درک حضور تجلی تام و تمام خدا و حق پذیری و اطاعت محض مردم در برابر امام خود باشد . مردم در اثر انتظاری طولانی و سخت ، قدرشناس حقیقی نعمت حضور ولی اعظم خداوند باشند یعنی آمادگی فکری مردم و اشتیاق به حکومت او .

همچنین با مشخص نبودن تاریخ دقیق ، همه افراد تا آن زمان در خود آمادگی و امید را تقویت می کنند بخلاف آنکه زمان ظهور دقیقا مشخص باشد .

تذکر دیگر قبل از ورود به بحث ، جواب مختصر است نسبت به شبهه ی : که حکومتها و قیامهای قبل از ظهور به حق نیستند . چنانچه از امام سجاد (ع) نقل شده حکومتها مثل جوجه ای هستند که قبل از بال درآوردن می پرند . !

علاوه بر بحث های سندی این روایت یا شبیه آن و همچنین فضای صدور روایت که مربوط به قیام علویون ساده یا نادان یا قدرت طلب آن عصر بوده که مردم را بسوی خود دعوت می کردند نه امام ، (الخوارج منا) (با شعار الرضا من آل محمد) که هیچ امید موفقیتی هم برایشان متصور نبوده غیر از بهانه به مخالفان دادن برای کشتن و ظلم به شیعیان واقعی ؛ و از سوی دیگر اهل بیت (علیهم السلام) نیز عدم قیام خود را به علت کم بودن یاران حقیقی معرفی می کرده اند ؛

مساله قابل تذکر این است که قدرت این روایات به فرض سندهای معتبر و متعدد ، باز به ادله عقلی و نقلی لزوم احقاق حق و اقامه حدود الهی ، مبارزه باظلم و فساد ، نیاز به وجود سرپرست و حاکم اسلامی برای مردم مسلمان ، امر به معروف فردی و اجتماعی ، تلاش برای ایجاد زمینه ظهور حضرت ، تعلیم توحید ناب و امام شناسی و گسترش فرهنگ مهدوی ، نخواهد رسید ؛ و الا قیام امام حسین هم که قبل از ظهور است باطل خواهد بود . پس منظور از اینکه هر پرچمی قبل از ظهور برافراشته شود بر حق نیست ، یعنی ریا کارانی که مردم را به خود دعوت می کنند نه بسوی خدا و حجت تامه او و شامل قیام صالحین و عالمان دور از هوی و هوس ، که جانشینان و وارث علوم ائمه اند نخواهد شد .                      

البته این احتمال قوی وجود دارد که این دسته از روایات ( که مثلا نهضت های قبل مهدی برحق نیستند یا آن که در خانه هایتان بنشینید ) ، مربوط به حوادث متصل به ظهور است که قبل و بعد از قیام سفیانی روی می دهد ، که شیعیان باید در چند ماه مانده به ظهور و حتی بعد از آن وارد هر معرکه و نهضت های مختلف با ادعاهای مختلف نشوند بلکه دنبال امام زمان (ع) خود باشند .

آری قداست مبارزه و روحیه شهادت در برابر اعداء الله ، اصلاح در جامعه ، امر و ارزشی همیشه پایدار و ثابت است و قیام مهدی در واقع ، آخرین حلقه مبارزه است ؛ "آنگاه شقی و سعید به نهایت کار خود می رسند".

 


تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد و کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...