سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Planting palm tree at a depth of 40 meters of the ocean/2

کاشت نخل وحدت درعمق40متری خلیج فارس

سوالات قواعد فقه 1

جزا اختصاصی 1 جزوه استاد

جزوه مدنی 7
 نون دل پاک
درباره وبلاگ

دیگر امکانات


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 59153


استخاره آنلاین با قرآن کریم


دانشنامه مهدویت

مجله نایت پلاس

 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
پیوندهای وبگاه
موضوعات
آرشیو مطالب
کاشت نخل وحدت درعمق40متری خلیج فارس
+ نویسنده nun delpak در چهارشنبه 94/10/23 | نظرات ()

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

کاشت نخل وحدت درعمق40متری خلیج فارس

قشم ایرنا- جمعی از روحانیان حوزه علمیه قم یک درخت نخل را با شعار پیامبر اسلام(ص) پیام آور رافت و مهربانی، در عمق 40 متری آب های خلیج فارس کاشتند و رکورد کاشت درخت در عمق آب ها را از آن خود کردند.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در حالی که بسیاری از کشورهای غربی حامی تروریسم می کوشند اسلام را دینی سرشار از خشونت معرفی و جو اسلام هراسی در جهان ایجاد کنند، جزیره قشم به عنوان یکی از نقاط راهبردی منطقه و کشور که دارای تنوع مذاهب شیعه و اهل سنت است، برای کاشت این درخت نخل انتخاب شد و یک گروه روحانیان َآشنا با حرفه غواصی، در سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص)، این درخت را که از آن در تفاسیر مختلف مذاهب اسلامی به عنوان درخت طیبه یاد شده است را در اعماق آب های خلیج فارس کاشتند.
مجری و مدیر طرح اسوه حسنه در گفت و شنود اختصاصی با خبرنگار ایرنا، گفت: کاشت درخت نخل در روز تولد پیامبر اعظم (ص) پیام آور رحمت و رافت برای تمام مردم جهان است.
حجت الاسلام اکبر غلامی، افزود: برخی دشمنان اسلام در تلاشند تا با مخدوش سازی چهره دین مبین اسلام، به منافع نامشروع خود در کشورهای مختلف به ویژه در خاورمیانه دست یابند.
وی هفته وحدت را فرصت مناسبی برای اتحاد هرچه بیشتر مسلمانان شیعه و سنی با هدف مبارزه با دشمنان اسلام دانست و اضافه کرد: اسلام بر همگرایی و انسجام مسلمانان تاکید دارد و امت اسلامی باید با وحدت، عزت و اقتدار خود را به جهان و جهانیان نشان دهند.
این روحانی ادامه داد: تا پیش از این، رکورد کاشت درخت در عمق دریا، 37 و نیم متر بود که در اندونزی ثبت شد است و با ثبت تصویری این رویداد و در صورت حمایت مالی، این عمل فرهنگی - مذهبی در کتاب رکوردهای جهان «گینس» ثبت جهانی می شود.
وی برپایی نماز جماعت در عمق 40 متری آب های خلیج فارس را از دیگر برنامه های این گروه غواص عنوان و اضافه کرد: این برنامه نمادین به نشانه شکرگزاری از خداوند متعال و افتخاری بود که نصیب هفت غواص این گروه شد.
ایده پرداز و طراح طرح اسوه حسنه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: در ابتدا پیدا کردن نماد خاص برای اسلام که هم بین شیعه و هم اهل سنت دارای مقبولیت باشد، مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از بررسی آیات مختلف قرآنی، درخت نخل که از آن به عنوان شجره طیبه یاد شده است، انتخاب شد.
محمدجواد یاری افزود: با تحقیقات میدانی و نظرسنجی انجام شده توسط مردم، درخت نخل برای این طرح نمادین در نظر گرفته شد.
وی رساندن پیام اسلام به گوش جهانیان را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: با کاشت درخت نخل در عمق آب های خلیج فارس، مسلمانان پیام صلح و دوستی خود را به شیوه های نوین به جهانیان اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه ها علمیه با صرف 500 میلیون ریال اعتبار، حامی مالی این طرح نمادین بود و در صورت حمایت مالی بیشتر و تامین پنج هزار دلار هزینه ثبت این رکورد در کتاب گینس، دین مبین اسلام این بار از تریبونی جدید به مردم جهان معرفی می شود.
به امید اتحاد، برادری و دوستی... .
گزارش از نصیر عالیخانی
7275/2090/ 1596

 

planting palm tree at the depth of 40 meters in water   planting palm tree at the depth of 40 meters in water  planting palm tree at the depth of 40 meters in water  planting palm tree at the depth of 40 meters in water  planting palm tree at the depth of 40 meters in water  planting palm tree at the depth of 40 meters in water  planting palm tree at the depth of 40 meters in water  planting palm tree at the depth of 40 meters in water  planting palm tree at the depth of 40 meters in water  planting palm tree at the depth of 40 meters in water  planting palm tree at the depth of 40 meters in water

 


تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد و کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...